.

Türkiye’de ba(ğ)zı çocuklar Kur’an kursuna giderlerdi yaz aylarında.Elifba okuyan o çocukların ilk ilahları başında namaz takkesiyle cami merdivenlerinden inerken uzaktan imrenerek izledikleri onlardan önce Kur-an’a geçmiş akranlarıydı.Bu çocuklar bütün duaları öğrenirler,Elifba’dan sonra onlar da Kur-an’a geçip hatim indirirler,bütün ramazan boyunca teravih namazı kılar,yaz sıcağında sokak arasında top oynarken bir yandan otuz gün oruç tutarlardı.Issız Anadolu kasabaları ramazanda sahura kadar herkesin sokaklarda dolaştığı şenlik yerlerine döner,çocuklar bayram günlerinde ellerinde ‘şans-talih-kader- kısmet’ kutuları ve temiz kıyafetleriyle bir düşün içinden yürüyerek geçerlerdi.

Bu çocuklar daha sonra din ile ilgilerini çocukluklarında bırakıp büyüdüler ve önce cuma namazlarını sonra bayram namazlarını terk ederek,camiye- o da avlusuna- anca cenaze namazlarında adım atmaya başladılar.Ancak ramazan günlerinde iftar saatlerinde her top patlayışında,güzel sesli müezzinlerden her sela dinleyişlerinde,turistik maksatla tarihi camilere her girişlerinde,cuma namazı için yol kenarlarına serili hasırlara dizili cemaatin yanından yürüyerek her geçişlerinde kalplerinde çocukluklarından gelen derin bir ürperme yankılandı hep.Bu çocukların bir kısmı altmış yaşını devirdikten sonra çocukluklarında bıraktığı yere belki de biraz ölümün yakına gelmesi nedeniyle yeniden döndüler.Dönmeyenler için de o günler hep o çocukluğun masalsı masumiyetinin içinden onlara gülümsedi durdu sürekli.Din başlı başına bir psiko-sosyo-kültürel olgu olarak Türkiye’de yaşayan ba(ğ)zı çocuklukların içine demir bir pençe ile mıhlanmıştır.

12 yıllık Erdoğan rejiminin yarattığı apaçık ve akıl almaz yıkım sadece siyasi-ekonomik bir alanı kapsamıyor,bu yıkım aynı zamanda Türkiye’de yaşayan dinle az/çok ilgili ya da hiç ilgisiz insanların tamamının ahlaki- insanal varoluşuna yöneliktir.

Yıkımın Erdoğanistler tarafından inkar yolu ile rasyonalizasyonu ve yıkım sonrasındaki yaşanması muhakkak yasal süreçlerin yansımalarının aynı toplum içinde birlikte yaşama dinamiklerini dinamitleyerek uzun vadeli, geri dönüşsüz artçı etkileri olacağı ise kesindir.

Punto:
14
16
20
24
Palet:
Yazı
Yazı
Yazı
Yazı
Sıfırla
.
Panel
Yukari Asagi